Conditie schema

Conditie opbouwen met schema
Wilt u uw conditie opbouwen met schema? Laat dit bij voorkeur samenstellen door een professional op de sportschool waar u wilt gaan sporten. Gaat u liever thuis sporten? Dan is het een goed idee om gebruik te maken van de richtlijnen die er bestaan. Het is in ieder geval van belang om niet te hard van stapel te willen lopen. Daarnaast werkt het conditie opbouwen met schema alleen wanneer u voldoende discipline op kunt brengen om dit ook daadwerkelijk vol te houden.

Fitness schema samenstellen

U kunt een fitness schema samenstellen door een doel te stellen. Wat wilt u bereiken? Werk bijvoorbeeld toe naar het lopen van 30 minuten, om een afstand van 5km te overbruggen. U kunt uw conditie opbouwen met een schema door per training (doe er 2 – 3 per week) aan te geven hoeveel minuten u een bepaalde training (lopen, fietsen, hardlopen) uit gaat voeren. Bouw dit langzaam op, zodat u uiteindelijk uitkomt bij u doel. Wees hierbij niet onrealistisch, maar zorg aan de andere kant voor een dergelijke opbouw. Zo kunt u conditie opbouwen met een schema, waardoor u een belangrijke vorm van houvast heeft.

Discipline opbrengen

Het is uiteraard van belang om die houvast vervolgens ook daadwerkelijk te gebruiken om te gaan trainen. Zorg ervoor dat u zich houdt aan het schema en dat u niet in de verleiding komt om er van af te stappen. Maak er vooraf tijd voor en spreek het liefst af samen met iemand anders te gaan trainen. Jullie zullen beiden de verplichting voelen om door te gaan, waardoor u zelf minder discipline hoeft op te brengen. U kunt op die manier uw conditie opbouwen met een schema, zodat u uiteindelijk het doel dat u heeft gesteld kunt bereiken.